Er loopt een plusdraad naar je binnenverlichting, en die gaat vervolgens
- naar de binnenlichtschakelaar en;
- naar de deurschakelaars.
Zowel 1 als 2 kunnen contact maken met de massa en dan brandt je binnenlampje.
De deurschakelaar zelf is een simpel breekschakelaartje die in een gat van de A-stijl geklemd wordt. Er wordt één draad op aangesloten. De verbinding met de massa wordt gemaakt door de lip waarmee de schakelaar in het gat geklemd wordt. Mijn ervaring is dat dit elektrisch een niet al te betrouwbare verbinding is, dus ik heb een extra massadraadje getrokken.
Met een beetje geluk is de schakeldraad nog te vinden als je met een lampje en een punttang wat gaat vissen in het gat in de A-stijl. De A-stijl is een kokerprofiel, dus een paar cm dieper zit ook een gat en dat komt uit in het interieur van de auto. Ik meen mij te herinneren dat het laatstbedoelde gat net onder de horizontale dashboardplaat uitkomt, dus daar zou je de schakeldraden kunnen tegenkomen. Als niets van dat alles zichtbaar is, dan kun je vanaf de binnenlichtschakelaar een aftakking maken naar het linker en rechter portier.
Zie ook: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/215834/